سرمایه‌گذاری در صندوق ETF مناسب چه افرادی است؟

مدیرعامل شرکت تامین سرمایه بانک مسکن ضمن تشریح مزایای سرمایه‌گذاری در صندوق‌های ETF، به برنامه‌های آتی شرکت تامین سرمایه بانک مسکن اشاره کرد.

شهاب‌الدین شمس در گفت و گو با «صدای بورس» صندوق های سهامی ‌ETF را از ابزار های مهم بازار سرمایه دانست و گفت: بازار باید به صندوق های سهامی به ویژه از نوع ETF آن توجه داشته باشد، زیرا ابزار مورد نیاز بازار است و می‌تواند در کنترل ریسک سرمایه گذاران و کسانی که به هر نحوی علاقه مند هستند تا در بخش سهام به صورت عمومی سرمایه گذاری کنند، کمک کند.

شمس اضافه کرد: صندوق های سهامی ETF این خوبی را دارد که به صورت روزانه در آن NAV گزارش می‌شود و رشد و افت رخ داده شده، قابلیت مشاهده توسط سرمایه گذار را دارد . سرمایه گذاران خرد و عموم مردم می‌توانند، به جای سرمایه گذاری مستقیم در بازار که ممکن است شامل ریسک هایی باشد، از طریق صندوق های سهامی سرمایه گذاری کنند.

مدیرعامل شرکت تامین سرمایه بانک مسکن ادامه داد: ETF بودن صندوق ها باعث می‌شود ارزش سهام هر روز روی تابلو قابل مشاهده بوده و به راحتی نقد شوندگی داشته باشد.

وی صندوق های سرمایه گذاری را عاملی برای کاهش ریسک در حوزه بورس بر شمرد و گفت: این امر یک توسعه محصول برای مجموعه تامین سرمایه بانک مسکن به حساب آمده و از طرفی برای بازار سرمایه این نوع ابزار کمک کننده است. به ویژه برای مدیریت کردن ریسک ورود افراد تا سرمایه های خرد غیر متخصص، به صورت مستقیم وارد نشوند و سود های مربوط به این حوزه را دریافت کنند.

مدیرعامل شرکت تامین سرمایه بانک مسکن اظهار داشت:تامین سرمایه مسکن در تلاش است تا ابزار ها را توسعه داده و صندوق های دیگری مانند بازنشستگی، بخشی ، اهرمی و نیکوکاری داشته باشد تا نیازهای مربوط به سرمایه گذاران را پوشش و از طرفی نقش آفرینی در بورس را برای تامین سرمایه مسکن توسعه دهد.

شمس در ارتباط با صندوق سرمایه گذاری پناه ثروت هومان نیز، گفت: صندوق هومان یک صندوق سهامی ETF است. از مجموع هزار همتی که ارزش بازار کل صندوق ها است ، حدود ۱۲۵ همت آن مختص به صندوق های سهامی بوده و به نظر می رسد، نسبت به ارزش کل بازار جای توسعه داشته باشد.

وی افزود: در تامین سرمایه بانک مسکن، صندوق سهامی ETF بخشی وجود دارد، که بزرگترین صندوق سهامی ETF تلقی می شود و در حال حاضر با ارزش حدود ۱۵ همت که دارا یکم است در بانک و بیمه فعالیت می کند و یک صندوق بخشی تخصصی به حساب می‌آید.

مدیرعامل شرکت تامین سرمایه بانک مسکن در رابطه با جذب ۲۰۰ میلیارد تومان در زمان پذیره نویسی، گفت: صندوق پناه ثروت هومان به عنوان صندوق عمومی با سقف هزار میلیارد تومان تاسیس شد و در ۳۰ و ۳۱ مرداد ماه سال جاری پذیره نویسی انجام گرفت و مرحله پذیره نویسی تا ۲۰۰ میلیارد تومان جذب منابع کرد .

وی در پایان در ارتباط با برنامه های ۶ ماه آینده صندوق هومان گفت: افزایش سرمایه مربوط به تامین سرمایه مسکن، جزء برنامه هایی است که پیش بینی می شود در ۶ ماه آینده به نتیجه برسد و با افزایش سرمایه ، تامین سرمایه مسکن امکانات بیشتری برای نقش افرینی در بازار ، و تامین مالی به ویژه برای بنگاه ها و شرکت ها خواهد داشت.

کد خبر 504510

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =